נפקדות

הרפתקה בלשית מוזרה בסגנון תיקים באפילה

מאת: אסף ארבל

אחד השחקנים יקבל דואר אלקטרוני ממקור אנונימי האומר: חכה בכניסה הדרומית של הגן העירוני ב00:30, חיים תלויים בכך. לאחר שהשחקן יגיע, הוא יחכה כשעה עד שיופיע גבר (או אישה-להחלטת השה"מ) לבוש בשחור ושיתנהג בחשאיות ובחשדנות. הוא יסביר לו כי לפני כמה שעות נמצאה גופתו של חייל בביתו בבסיס. חוץ משם החייל והבסיס לא יוכל לתת יותר פרטים מלבד העובדה שאי חקירה בנושא יוביל למוות ודאי של עוד אנשים.

השחקן יגיע לחדר המתים בבסיס או בלווית שאר השחקנים לאחר שספר להם את אשר אירע לו בלילה או שהשה"מ יפגיש בניהם בזירת האירוע. גלגול אבחנה בזמן בדיקת הגופה יגלה שטפי דם בעיניים שהם תוצאה של נימים מפוצצים, בד"כ סימן לכך שמישהו חנק את האדם. סימנים אלה לא יופיעו באדם שמת מחנק כתוצאה מעצם שנתקע בגרונו. כמו כן יהיו סימנים של חבורות על הצוואר. אם יבקשו-יקבלו את הדו"ח הפתולוגי. בשלב זה השה"מ יוכל להוסיף למשחק מאוד אם יכין בעצמו עותק של הדו"ח של החוקר הפתולוגי ויגיש אותו לשחקנים כדי שיסיקו מסקנות משלהם (הכנת הדו"ח יכולה להיות בעצמה מהנה לשה"מ). בדו"ח ניתן לציין את התאריך, מס' התיק, שם הרופא שביצע את הנתיחה, פירטי המת: מס' אישי, שם, תיאור (צבע עור, גיל, גובה, משקל), וכמו כן סוג דם, בדיקת חומרים זרים בדם, סיבת המוות וזמן מוות משוער. ניתן גם לשרבט את חתימת הרופא בתחתית הדף. עוד דבר שיוסיף הוא צירוף ציור או תמונה של החייל לדו"ח כפי שבד"כ נעשה בדו"חות אמיתיים.

בדו"ח שיקבלו השחקנים כתוב כי החייל היה גבר לבן, בן 23, 1.78מ', 70ק"ג, סוג דם +B, לא נמצאו חומרים זרים בדם (בדיקת רעלים שלילית). סיבת מוות-המת סבל מחוסר חמצן כתוצאה מעצם זר שנתקע בגרונו, שעת מוות משוערת- 12:30.

החוקר שיער כי החייל נחנק בזמן ארוחת הצהרים שלו.

כמו כן יגלו כי זהו המוות השני בבסיס ביומיים האחרונים. אם יבקשו את הדו"ח הפתולוגי של החייל ה הזה : גבר לבן, בן 24, 1.83מ', 75ק"ג, סוג דם +O, בדיקת חומרים זרים בדם שלילית, סיבת מוות-המת סבל מדום לב שגרם לחוסר חמצן במוח שהביל למוות תוך מס' דקות. זמן מוות משוער- 21:40. החוקר שיער שמת מהתקף לב. אם יבדקו את הגופה הזו בת היומיים, יופתעו לגלות עור בגוון ירקרק, נשירת שיער, ונוזל מוזר שיוצא מהאוזניים.

בשלב זה השחקנים ודאי יבינו כי משהו אינו כשורה בדו"חות ויבצעו נתיחה בעצמם.

בנתיחה יגלו שהנוזל מהאוזניים בעצם מגיע מהמוח של החייל. המוח מעוות לגמרי, לא נורמלי. ימצאו שני חומרים בדם. אחד החומרים יזוהה כ"קרדין"- סם שמשמש לטיפול בחולי לב ואשר במינון גדול גורם להפסקת פעולת הלב (דום לב). גלגול מוצלח בידע רפואי יגלה כי "קרדין" נגיש רק לרופאים, ולכן החשד יופנה כלפי רופא. את החומר השני לא יצליחו לזהות וישלחו לבדיקה מעבדתית. אם לאחד השחקנים יש איש קשר או חבר העובד במעבדה-זה יכול לעזור לזירוז התהליך. (מאוחר יותר תגיע תשובה מהמעבדה שהחומר לא ניתן לזיהוי, ושזו הפעם הראשונה שמדענים נתקלים בחומר כזה).

בגופה השנייה יגלו את אותם הממצאים, מלבד ה"קרדין" כיוון שסיבת המוות כאן הייתה חנק ולא דום לב.

השחקנים יוכלו לגלות רקע על הדמויות מחקירת חברים או משפחה (אישה, אח וכו'). למשל, חקירה של אשת אחד החיילים תגלה כי התנהג מוזר מאז חזר ממשימה לפני שבועיים. היו לו סיוטים, פרנויות, היה שוכח דברים (כל אלה סימנים לנזק מוחי), לפעמים לא זיהה אותה. הוא לא היה מוכן לדבר על המשימה שחזר ממנה והיה מתחיל להתעצבן ולצעוק ומסתגר בחדרו כאשר נשאל על המשימה. הוא ביקר 3 פעמים אצל הפסיכולוג הצבאי.

חקירת הפסיכולוג תגלה כי החייל ספר לו על סיוטים שהיו לו, פלאש-בקים מלווים בכאבי ראש- בחזיונותיו החייל היה רואה עצמו קשור, אורות מסנוורים, מישהו דוקר אותו. הפסיכולוג יומר להם כי יחס כל זאת לטראומה מהמשימה. כמו כן יספר שאחרי אותה פגישה החייל כבר לא חזר יותר. כאן יבינו השחקנים שמשהו אינו כשורה, שכן אשת החייל ספרה שבקר 3 פעמים אצל הפסיכולוג ואילו הפסיכולוג טען שרק פעם אחת.

השחקנים יגלו ברשימות הפסיכולוג כי החייל הועבר לטיפול אצל הפסיכיאטר הצבאי כיוון שטיפול של פסיכיאטר התאים יותר למצבו של החייל. (לא נאמר מי הפסיכיאטר).

חקירה בתיקים האישיים של החיילים יגלה פרטים יבשים על תיאורם, קורות חייהם, משימות שונות שהשתתפו בהם וכן שם המפקד של משימתם האחרונה.

מחקירת המפקד של משימתם האחרונה יעלה רק שם הפסיכיאטר. יתברר לשחקנים כי שם הפסיכיאטר הוא גם השם שחתום על הדו"חות הפתולוגים-כלומר, הפסיכיאטר הוא גם הרופא שבצע את הנתיחה וכתב את הדו"חות המפוברקים. יותר מזה המפקד לא יהיה מוכן לגלות להם ולא יהיה מוכן לשתף פעולה עד שלבסוף יעיף אותם ממשרדו. כשהשחקנים יעשו דרכם חזרה למכוניתם, תעצור לידם לפתע מכונית בה נוהג המפקד אשר יורה להם להיכנס למכוניתו. הם ייסעו איתו מעט עד שיחנה ויתחיל לספר להם את הידוע לו. המפקד יומר לשחקנים כי לא רצה לדבר במשרדו כיוון שהוא מרגיש שמאז חזרתו מהמשימה הוא נתון למעקב, ששומרים עליו. דבר זה גורם לו עוד יותר לחשוד שהיה כאן משהו יותר ממה שמספרים לו. אנשיו חזרו שונים, עם הזיות ופרנויות, חלק עם כויות נוראיות. הם נאלצו להתאשפז במוסד השיקומי הצבאי. מגבוה סופר לו שהמשימה הייתה חילוץ מטוס שהתרסק ושנשא נשק גרעיני , ומכאן הפגיעות בחיילים. אך הצבא אף פעם לא יודה בכך בפומבי כיוון שזה אומר שהם יצטרכו לשלם פיצויים על חוסר הזהירות בה נקטו כששלחו את החיילים. המפקד יספר כי הוא כבר ראה בעבר מה קרינה יכולה לעשות לחיילים והוא אף פעם לא ראה משהו כזה. בכירי הצבא אמרו לו שהחיילים סובלים מהלם קרב וכי הם מאשימים את חייליו באיבוד שליטה, ובכך שנשברו מהלחץ אבל המפקד לא מאמין לזה שכן חייליו הם חיילי עילית והם אומנו לא להישבר במצבים קשים.

כאן השה"מ יוכל להשתעשע מעט עם השחקנים. השחקנים יגלו כי הפסיכיאטר גם מנהל את המוסד השיקומי הצבאי ובהגיעם למוסד יפגשו באדם שישאל אותם אם הוא יכול לעזור להם. הם יומרו לו כי הם מחפשים את הפסיכיאטר והוא יומר להם כי הם מצאו אותו. אם יתחילו לחקור אותו, יתקרב וילחש להם שדברים מוזרים מאוד קורים כאן. אנשים נעלמים, ואלה שחוזרים חוזרים שונים לגמרי-סובלים מפרנויות, צלקות מוזרות, חלומות רעים. הוא יומר כי הוא חושד שחייזרים השתלטו על סגל הרופאים ומבצע ניסויים בחיילים". לפתע תבחין בהם אחות ותיגש אליהם. "ג'ימי?" היא תפנה אל האדם שהזדהה בתור הפסיכיאטר, "מי נתן לך לצאת מהחדר? לקחת כבר את הכדורים שלך היום?". היא תסמן בידה, ושני גברים בחלוקים לבנים יתפסו אותו בזרועותיו ויחלו גוררים אותו לחדרו. “ותקשרו אותו למטה חזק יותר הפעם!..." היא תצעק לעברם. ג'ימי יתפתל ויבעט בהם ולבסוף ייכנע בעודו צועק לשחקנים "אל תאמינו להם! זה הכל שקרים! BEAM ME UP, SCOTTY! תזהר, בריון, אתה דורך לי על הזנב...".

 

האחות תומר להם כי הרופא האמיתי עסוק כרגע ויתפנה עוד מעט. בינתיים תוכל להראות להם את שאר 2 החיילים שהיו במשימה ההיא. היא תוביל אותם לחדר החיילים שם יראו כי אחד החיילים ממלמל לעצמו, והשני במצב קטטוני (צמח ער). אם ינסו לדבר עם הממלמל, יספר להם מעט על אורות מסנוורים, על מישהו שמכאיב לו ואז לפתע יתחיל לצעוק ולהשתולל בחדר עד שיתקפל בפחד בפינה. לאחר שהאחות תיתן לו סם הרגעה הוא יירגע, יהזה, ימלמל "אל תתנו להם לגעת בי!", ויותר לא יועיל לשחקנים.

הפסיכיאטר לא יהיה במשרדו. אם ייסעו לביתו ימצאו את דלתו פתוחה וכן את הרופא שוכב על הרצפה בשלולית דם ואקדח מוטל על ידו. בדיקה תגלה חור כניסה של כדור בעורף ויציאה במצח. מאוחר יותר יגלו שרק תביעות אצבעותיו היו על האקדח. (דרך מוזרה להתאבדות).

בנוסף ימצאו רשימה עם שמות 4 החיילים, כששמות השניים שנרצחו מחוקים ושם החייל השלישי מוקף בעיגול.

כמו כן ימצאו מחשב ויגלו מס' קבצים הועברו דרך המחשב למס' טלפון מסוים, שלאחר חקירה יתברר כטלפון של מעבדה לחקר מחלות. פריצה מוצלחת למחשב תגלה שהקבצים שהועברו הם קבצים עם שמות החיילים שבתוכם רשימות ארוכות של מס' ואותיות אותם לא יצליחו לפענח.

אם השחקנים יחזרו למוסד כדי להזהיר את החייל השלישי, בדרך ינסה מישהו להתנגש בהם עם מכוניתו ולהורידם מהכביש.

אם יגיעו למוסד, יגלו כי שני החיילים נעלמו.

כשילכו לבדוק את נושא המעבדה לחקר המחלות, יגלו כי היא בקומה ה12 של בניין משרדים ולא יקבלו אישור לחיפוש (צו חיפוש) בטענה שבמעבדה נמצאים חומרים רגישים ומסוכנים. השחקנים יוכלו לנסות לפרוץ לבניין ולמעבדה בלילה, דבר שיכול להיות מרתק גם לשחקנים וגם לשה"מ.

לאחר פריצה מוצלחת (אם אכן הצליחה), יכנסו למעבדה וימצאו את הפסיכיאטר שאמור להיות מת בעצם חי ונושם ושוקד על עבודתו. הפסיכיאטר יקום ויתחיל לצעוק "לא הייתם צריכים לדחוף את האף לדברים שאתם לא מבינים בהם". לפתע יכנסו מדלתות אחרות בחדר עוד דמויות אשר נראות כהעתק מדויק של הפסיכיאטר (קלונים). הרופאים יחלו להתקדם לעבר הדמויות. כדורי אקדח לא ישפיעו על הרופאים עד שלפתע יכבה האור וכשיידלק שוב- השחקנים יגלו כי הרופאים נעלמו ללא עקבות.

בחיפוש מהיר תתגלנה דו"חות עם שמות החיילים ובהן מספרים משונים. השחקנים ימצאו את החומר הבלתי מזוהה שמצאו שיתגלה כ- .A.N.D חייזרי. כמו כן ימצאו

כרטיס מגנטי ועליו שמו של הפסיכיאטר ומספרו האישי.

לאחר שיצאו מהבניין, מאוחר יותר יראו דמות מרוחקת המסמנת להם להתקרב אליה. זהו החייל הרביעי שנעלם. הוא יומר להם כי הוא נזכר, הוא נזכר מה עשו לו ולחבריו ובמה שקרה להם וכי הוא רוצה הגנה. החייל ילך איתם ויספר כי הוא זוכר את 4 החיילים במקום לבן, אורות מסנוורים, מכשירים, זריקות (שלדעת השחקנים היה כנראה של החומר החייזרי, בין היתר). הוא וחבריו היו קשורים למין שולחן מתכת. הוא זוכר רופאים במסכות ושהפסיכיאטר היה שם. הוא זוכר רק חלק מהדברים כיוון שהיה מחוסר הכרה רוב הזמן. סיפור הכיסוי היה שהם נשלחו לחלץ מטוס שהתרסק ונשא נשק גרעיני, אך בעצם בכל הזמן הזה עשו עליהם ניסויים בקרינה, הזרקת חומרים, ניתוחים בגוף וכן המוח. לאחר שחזרו הוא זוכר שלילה אחד במוסד ראה את החייל הראשון מרחף באוויר כשסביבו אור מסנוור. הוא עצמו לא יכל לזוז ולא זכר דבר עד עכשיו. כנראה שאלה שמאחורי הניסויים ראו שהחיילים מתחילים להיזכר במה שנעשה להם והחליטו להיפטר מהם. הם לקחו את החייל הראשון והשני למעבדות, ביצעו עליהם ניסויים ואז החזירו אותם מתים וניסו להסוות את סיבת המוות כמוות טבעי. הוא פוחד שהחייל השלישי כבר מת ושהוא יהיה הבא בתור. הוא יוכל להראות להם היכן בוצעו הניסויים.

החייל יוביל אותם לאזור מרוחק בקצה הבסיס, אזור של האנגרים גדולים, מחסנים. שם, באחד ההאנגרים ימצאו חריץ מוסווה ולוח אלקטרוני עם מספרים אשר בו יצטרכו להעביר את הכרטיס המגנטי שמצאו במעבדה ולהקליד את המס' האישי של הפסיכיאטר שרשום עליו. בפנים ימצאו את המעבדה עם שולחנות המתכת, תיקים רפואיים של החיילים וצילומי רנטגן. החייל יתחיל לרעוד ולהזיע. כמו כן ימצאו כפתור שיפתח דלת לתוך חדר ענק ובו מאות מגירות בהם תיקים רפואיים של כנראה כל החיילים בבסיס. החייל יומר להם שחייבים להיפטר מהמקום הזה כמה שיותר מהר, רק כך ניתן יהיה להפסיק את שקורה כאן. אם השחקנים יסרבו, הוא יומר להם שאין סיכוי להביא את האשמים לדין וכי אף אחד לא יודה באשמה למקום הזה וכן שברגע שיעזבו את המקום-האחראים עליו יעלימו אותו ויטייחו את הסיפור כיוון שהם יודעים שהשחקנים עלו עליהם. החייל יפעיל מטען נפץ שנשא עליו ושלקח לפני שבא לפגוש את השחקנים. השחקנים לא יצליחו להפסיק את המטען ויאלצו לברוח. החייל יחטוף כאב ראש ויתעלף, יושם בבי"ח ויותר לא יהיה להם לעזרה.

כאן השה"מ יכול לסיים את ההרפתקה לפי רצונו (אולי בביקור של מאלדר וסקאלי?).

אני מקווה שנהניתם מההרפתקה, אולי גם תשתמשו בה או אפילו תשאבו ממנה השראה, שכן הרפתקאות בסגנון X-FILES יכולות להיות דבר מרתק ביותר.