תוכן


זהו העתק של ערכת הכללים הבסיסית של הרפתקנים חסרי כבוד בפורמט HTML, לטובת אנשים לקויי ראייה ו / או קוראים את ערכת הכללים בסמארטפון או במכשיר קטן אחר. מלבד כמה שינויים ארגוניים קלים להפחתת גלילה קדימה ואחורה, לא בוצעו שינויים בטקסט. אנא תמוך בגרסה הרשמית.

https://questingbeast.itch.io/knave

גרסה זו של הרפתקנים חסרי כבוד משתמשת ב-Assistant לטקסט הכללי וב-Suez One לכותרות.

גרסה 1.0, ספטמבר 2020

הקדמה

הרפתקנים חסרי כבוד (הח"כ) הוא ארגז כלים שנכתב על ידי בן מילטון כדי להריץ משחקי תפקידים פנטסטיים ללא מקצועות ובטעם של פעם. היוצר מברך כל הוספה, השמטה ושינוי של החוקים.

הערת צוות התרגום על המגדר בלשון הפנייה

השפה העברית דורשת לא פעם לנקוט בלשון ממוגדרת. היינו צריכים לקבל החלטה כיצד לפנות אל קוראי וקוראות הספר מכל המגדרים. לאחר התלבטות החלטנו לאמץ אסטרטגיה מעורבת: את מה שניתן לתרגם באופן בהיר ללשון ניטרלית מגדרית תרגמנו באופן הזה. בשאר המקומות נקטנו בשיטה שאומצה במספר שיטות קודמות בעברית: פנייה מגדרית לשחקנים תיעשה בלשון זכר, פנייה מגדרית למנחות תיעשה בלשון נקבה. אנו תקווה שגישה זו תתרום למשחק נעים ומהנה לשחקניות, שחקנים, מנחות ומנחים מכל המגדרים.

הרפתקנים חסרי כבוד כוללת:

יצירת דמויות

תכונות

לדמויות השחקן יש שש תכונות: כוח, זריזות, כושר, תבונה, חוכמה וכריזמה. לכל תכונה יש שני ערכים קשורים: ערך דירוג וערך תוסף. כאשר יוצרים דמות שחקן, יש לגלגל 3ק6 (כלומר – 3 קוביות של שש פאות) לכל אחת מהתכונות, על פי סדרן. תוצאת הקובייה הנמוכה ביותר בין השלוש תיכתב בערך התוסף של התכונה. אותה התוצאה +10 תיכתב בערך הדירוג של התכונה.

לאחר סיום הגלגולים, ניתן להחליף בין שתי תוצאות לבחירת השחקן.

דוגמה: בגלגול תכונת הכוח יוצאות התוצאות 2, 2, ו־6. התוצאה הנמוכה ביותר היא 2, ועל כן תוסף הכוח של הדמות יהיה שווה ל־2, ודירוג הכוח יעמוד על 12. גם שאר התכונות יקבעו בהתאם לתוצאות הגלגול שלהן.

הערת היוצר: האופן בו מגולגלות התכונות מביא לכך שרוב ערכי התכונות יקבעו על 1+\11. דירוג התכונה והתוסף של שלוש תכונות יתחזקו בנקודה אחת בכל פעם שדמות תעלה דרגה, עד למקסימום של 10+\20 בדרגה 10. כך, הדירוגים השונים ניצבים על סולם אינטואיטיבי בן עשרה שלבים, שמחקה את הצורה בה תוספי ההתקפה, קוביות הפגיעה וגלגולי ההצלה מתחזקים בנקודה אחת לדרגה ברוב משחקי ה־OSR.

ציוד

דמויות שחקן מתחילות את המשחק כשברשותן מנות מזון שיספיקו ליומיים וכלי נשק אחד לבחירתן. כדי לקבוע את שאר הציוד שבאמתחתן יש לגלגל בטבלאות הציוד ההתחלתי והשריון הנמצאות בעמודים הבאים.

הערת היוצר: הגלגול בטבלאות הציוד ההתחלתי מזרז את תהליך יצירת הדמויות – פרט חשוב כאשר משחקים משחק בעל רמת קטלניות גבוהה כמו הרפתקנים חסרי כבוד. ניתן להחליף את הגלגולים הללו ברכישת ציוד התחלתי. על מנת לקבוע את גובה ערימת פיסות הנחושת שברשות הדמות, יש לגלגל 3ק6*20 (שלוש קוביות של 6 פאות כפול 20). יש לשים לב כי ספרי לחשים אינם זמינים לרכישה עבור דמויות חדשות, אך אפשר להוסיף "ספר לחשים אקראי" לציוד חקר המבוכים, או לאפשר לשחקן להחליף את השריון שברשותו בספר לחשים אקראי אחד.

לדמות יש "תאים" לאחסון ציוד שמספרם שווה לדירוג הכושר שלה, וכלל הציוד אותו היא סוחבת חייב להיות מאוחסן באותם תאים. רוב פרטי הציוד תופסים מקום השווה לתא אחד, אך פריטים מסוימים דורשים יותר מתא אחד. פריטים אחרים הם כה קטנים עד שניתן לאחסן כמה מהם בתוך תא אחד.

הערת היוצר: השימוש בתאי אחסון הופך את חישוב המשקל והמעמסה על דמויות השחקן לפשוט ומהיר, עניין בעל חשיבות, שכן נושא כלכלת המשאבים הוא אספקט חשוב של המשחק. עניין נוסף וחשוב הוא העובדה כי הפריטים אותם דמות סוחבת באמתחתה הם שמגדירים את תפקידה ומקומה בקבוצה.

לכל שריון יש דירוג שריון. את דירוג השריון יש לרשום על דף הדמות בצירוף תוסף השריון (שערכו יעמוד על דירוג השריון פחות 10). אם הדמות אינה לובשת שריון, דירוג השריון יעמוד על 11 ואילו תוסף השריון יעמוד על 1+.

הערת היוצר: "תוסף השריון" קיים כדי לאפשר מעבר חלק לגלגולים מופני שחקנים, כפי שיוסבר בהמשך.

נקודות פגיעה ותנועה

כדי לקבוע את מספר נקודות הפגיעה של הדמות יש לגלגל 1ק8 (קובייה אחת של שמונה פאות). קצב ההחלמה של דמות היא 1ק8 + תוסף הכושר. קצב התנועה של הדמות הוא 36 מטרים בתור של חקר, ואילו בסיבוב קרב קצב התנועה עומד על 12 מטרים.

הערת היוצר: קוביות הפגיעה בעבור דמויות, דמויות בלא שחקן (דב"ש) ומפלצות מגולגלות באמצעות ק8. הדבר מפשט את המשחק ושומר על עקביות עם רוב ספרי ה־OSR. יש לשים לב כי תוסף הכושר לא נוסף לקוביית הפגיעה של הדמות. מנחות אשר מעוניינות בכך, יכולות לאפשר לשחקניהן לגלגל את נקודות הפגיעה שלהם מחדש כאשר התוצאה נמוכה מ־5, אם הן אינן מעוניינות בדמויות שבריריות מדי.

מאפיינים

גלגלו בטבלאות המאפיינים, או המציאו, את הפרטים הנוספים בעבור הדמות: נתונים פיזיים, פנים, עור, שיער, ביגוד, התנהגות, מידות טובות, מידות רעות, רקע ונטייה. בחרו לדמות מגדר ושם אך אל תיקשרו אליה יותר מדי. זהו עולם מסוכן מאוד בחוץ.

הערת היוצר: יצירת הפרטים הנוספים בצורה אקראית, באמצעות טבלאות, מזרזת את תהליך יצירת הדמות, אך יש בה גם מרכיב של יצירת דמויות מפתיעות ומעניינות אשר רוב השחקנים לא יחשבו על יצירתן כלל וכלל.

מאפיינים

מבנה גוף

  1. אתלטי
  2. שרירי
  3. כבד גוף
  4. עדין
  5. כחוש
  6. מגושם
  7. גמלוני
  8. חטוב
  9. מחוספס
  10. צנום
  11. נמוך
  12. מגויד
  13. רזה
  14. רופס
  15. מפוסל
  16. מוצק
  17. זעיר
  18. נישא
  19. גמיש
  20. דק

תווי פנים

  1. נפוחים
  2. גסים
  3. גסים
  4. מסותתים
  5. עדינים
  6. מוארכים
  7. אציליים
  8. כחושים
  9. ניציים
  10. שבורים
  11. שובבים
  12. צרים
  13. עכברושיים
  14. עגולים
  15. שקועים
  16. חדים
  17. רכים
  18. ריבועיים
  19. רחבים
  20. זאביים

עור

  1. מצולק מקרב
  2. עם סימן לידה
  3. עם כוויה
  4. כהה
  5. מאופר
  6. שמנוני
  7. חיוור
  8. מושלם
  9. מנוקב פירסינג
  10. מצולק ממחלה
  11. מצחין
  12. מקועקע
  13. ורדרד
  14. מחוספס
  15. רפוי
  16. צרוב שמש
  17. שזוף
  18. בצבעי מלחמה
  19. בלוי
  20. מצולק משוט

שיער

  1. קרח
  2. קלוע בצמות
  3. זיפי
  4. קצוץ
  5. מתולתל
  6. פרוע
  7. בראסטות
  8. מטונף
  9. מקורזל
  10. משומן
  11. נפול
  12. ארוך
  13. שופע
  14. במוהוק
  15. שמנוני
  16. אסוף בקוקו
  17. רך כמשי
  18. אסוף על הראש
  19. גלי
  20. דליל

לבוש

  1. מיושן
  2. מוכתם בדם
  3. טקסי
  4. מעוטר
  5. מוזר
  6. מהודר
  7. אפנתי
  8. מטונף
  9. צעקני
  10. מוכתם
  11. ממדינה זרה
  12. מרופט בשוליים
  13. קשוח
  14. מדים
  15. במידה גדולה מדי
  16. מוטלא
  17. מבושם
  18. מעופש
  19. קרוע
  20. במידה קטנה מדי

מידה טובה

  1. שאפתנות
  2. זהירות
  3. אומץ
  4. אדיבות
  5. סקרנות
  6. משמעת עצמית
  7. מיקוד
  8. נדיבות
  9. חברותיות
  10. הגינות
  11. חוש כבוד
  12. ענווה
  13. אידאליסטיות
  14. יושרה
  15. נאמנות
  16. חמלה
  17. צדיקות
  18. שלווה
  19. איפוק
  20. סובלנות

מידה רעה

  1. תוקפנות
  2. יהירות
  3. מרירות
  4. פחדנות
  5. אכזריות
  6. רמאות
  7. זלזול
  8. גרגרנות
  9. תאבת בצע
  10. רגזנות
  11. עצלנות
  12. עצבנות
  13. דעות קדומות
  14. פזיזות
  15. גסות רוח
  16. חשדנות
  17. שחצנות
  18. נקמנות
  19. בזבזנות
  20. בכיינות

סגנון דיבור

  1. בוטה
  2. רועם
  3. מתנשף
  4. מסתורי
  5. מאריך הברות
  6. חדגוני
  7. מליצי
  8. פורמלי
  9. קודר
  10. צרוד
  11. ממלמל
  12. מדויק
  13. ארכאי
  14. מבולבל
  15. יורה צרורות
  16. בניב
  17. אטי
  18. צפצפני
  19. מגמגם
  20. חלש

רקע

  1. אלכימאי
  2. קבצן
  3. קצב
  4. פורץ
  5. שרלטן
  6. כוהן
  7. טבח
  8. חבר כת
  9. מהמר
  10. עשבונאי
  11. קוסם
  12. יורד ים
  13. שכיר חרב
  14. סוחר
  15. סוחר
  16. אמן במה
  17. כייס
  18. מבריח
  19. סטודנט
  20. גשש

ביש מזל

  1. נטשו אותך
  2. יש לך התמכרות
  3. סוחטים אותך
  4. הוכרזת כאישיות לא רצויה
  5. הוטלה עליך קללה
  6. רימו אותך
  7. הודחת מתפקיד
  8. יצא לך שם רע
  9. נושלת
  10. הוגלית
  11. הפלילו אותך
  12. משהו רודף אותך (עבר, רוחות)
  13. חטפו אותך
  14. הוטל בך מום
  15. נולדת לעוני
  16. אנשים בעקבותיך
  17. דחו אותך
  18. הוחלפת
  19. נשדדת
  20. חושדים בך

אמונה

1-5: 6-15: 16-20:
סדר ניטרליות כאוס

ציוד התחלתי

כלי נשק

קטגוריה דוגמה נזק נתונים
פנים אל פנים, קל פגיון ק6 1 תא אחסון, יד אחת, איכות 3
פנים אל פנים, בינוני חנית ק8 2 תאי אחסון, יד אחת, איכות 3
פנים אל פנים, כבד גרזן מוט ק10 3 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3
טווח, קל קלע ק4 1 תא אחסון, יד אחת, איכות 3
טווח, בינוני קשת ק6 2 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3
טווח, כבד רובה קשת ק8 3 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3

שריון

ק20 שריון הגנה נתונים
1-3 ללא 11
4-14 שריון עור 12 1 תא אחסון, איכות 3
15-19 שריון קשקשים 13 2 תאי אחסון, איכות 4
20 שריון שרשראות 14 3 תאי אחסון, איכות 5

קסדות ומגנים

ק20 פריטים הגנה נתונים
1-13 ללא
14-16 קסדה 1+ 1 תא אחסון, איכות 1
17-19 מגן 1+ 1 תא אחסון, איכות 1
20 קסדה ומגן 2+ (יחד) 1 תא אחסון, איכות 1 (כל אחד)

ציוד הרפתקנות

  1. חבל, 15 מטרים
  2. גלגלת
  3. נרות, 5 יחידות
  4. שרשרת, 3 מטרים
  5. גיר, 10 יחידות
  6. לום ברזל
  7. קופסת הצתה
  8. קרס טיפוס
  9. פטיש
  10. נאד מים
  11. עששית
  12. שמן עששית
  13. מנעול
  14. אזיקים
  15. מראה
  16. מוט עץ, 3 מטרים
  17. שק
  18. אוהל
  19. יתדות, 5 יחידות
  20. לפיד, 5 יחידות

ציוד כללי 1

  1. שק אוויר (לצלילה)
  2. מלכודת דובים
  3. את חפירה
  4. מפוח
  5. גריז
  6. מסור
  7. דלי
  8. דוקרני רצפה
  9. אזמל
  10. מקדחה
  11. חכה
  12. גולות
  13. דבק
  14. מכוש
  15. שעון חול
  16. רשת
  17. מלקחיים
  18. כלי פריצה
  19. שופין מתכת
  20. מסמרים

ציוד כללי 2

  1. קטורת
  2. ספוג
  3. עדשה
  4. בושם
  5. קרן
  6. בקבוק
  7. סבון
  8. טלסקופ קטן
  9. כד זפת
  10. סליל חוט
  11. תכשיטים מזויפים
  12. ספר ריק
  13. חפיסת קלפים
  14. סט קוביות
  15. סיר ומחבת
  16. צבעי פנים
  17. משרוקית
  18. כלי נגינה
  19. נוצת כתיבה ודיו
  20. פעמון קטן

לשחק את המשחק

תכונות

לכל אחת משש התכונות יש שימוש בנסיבות שונות.

הערת היוצר: במערכת הנשענת על שש תכונות חיוני כי כל אחת מהן תהיה שימושית ככל האחרות. דמויות שאינן עושות שימוש בקסם, לדוגמה, נוטות לוותר על התכונות המנטליות, ועל כן בשיטה זו השימושיות שלהן תוגברה.

תאי אחסון

לדמויות יש מספר תאי אחסון לציוד השווה לדירוג הכושר שלהן. רוב החפצים, כולל מגילות קסם, שיקויים, מנות מזון יומיות, נשקים קלים, כלים וכן הלאה, תופסים תא אחסון אחד, אך מספר חפצים, כגון שריון או כלי נשק כבדים עשויים לתפוס יותר מתא אחסון אחד. ערימת חפצים דומים עשויה להיות צרורה בצרור ולתפוס מקום אחד יחד, על־פי שיקולה של המנחה. 100 מטבעות יתפסו תא אחד. כלל אצבע – תא אחד יאכלס כ־2.5 ק"ג של ציוד.

הערת היוצר: השימוש בתאי אחסון הופך את חישוב המעמסה והמשקל לפשוט דיו כדי ששחקנים יחושו נכונות לעשות אותו. תאי האחסון הם המפתח לתפקידה של הדמות, שכן הציוד אותו היא סוחבת מגדיר למעשה את תפקידה בקבוצה. הגדלה של דירוג הכושר יהיה למעשה בעדיפות עליונה לרוב השחקנים.

גלגולי הצלה

אם דמות מנסה לבצע פעולה שתוצאותיה אינן בטוחות ולכישלון בה יש השלכות, עליה לבצע גלגול הצלה. על מנת לבצע גלגול הצלה יש לזרוק 1ק20 (קובייה אחת של 20 פאות) ולהוסיף לתוצאה את תוסף התכונה הרלוונטית. אם התוצאה הסופית עולה על 15, הדמות ניצלה, אם לא – נכשלה.

הערת היוצר: המדרגה של 15 למעשה מבטיחה כי דמות חדשה תקבל 25% סיכוי להצליח, בעוד שדמות בדרגה 10 תהנה מ־75% הצלחה בגלגולי ההצלה (שכן תוסף התכונה עשוי להגיע ל־10+ בדרגה עשירית), מכניקה המשקפת את גלגולי ההצלה בגרסאות המוקדמות של מבוכים ודרקונים.

אם גלגול ההצלה נתקל בהתנגדות דמות אחרת, במקום להתייחס למספר המטרה של 15, הדמות שמגלגלת הצלה צריכה להוציא תוצאה הגבוהה מדירוג התכונה של הדמות היריבה. בכישלון בגלגול ההצלה, הדמות היריבה מצליחה. סוג זה של גלגול הצלה נקרא "גלגול מנוגד", ואין כל משמעות לאיזה צד מבצע את הגלגול, שכן סיכויי ההצלחה\כישלון זהים.

דוגמה: קוסם מטיל לחש "כדור אש" על גובלין, אשר בתורו זורק הצלה על מנת לחמוק מהשפעת הלחש. הדבר גורר גלגול מנוגד של התבונה של הקוסם, אל מול הזריזות של הגובלין. הגובלין רשאי לזרוק הצלה ולהוסיף את תוסף הזריזות שלו לתוצאה, בתקווה לעבור את דירוג התבונה של הקוסם, או שהקוסם יכול לזרוק ולהוסיף את תוסף התבונה לגלגול, בתקווה לעבור את דירוג הזריזות של הגובלין.

הערת היוצר: דירוג התכונה של הדמות היא למעשה תוצאת הגלגול הממוצעת שלה. הדרישה לעבור את דירוג התכונה של היריב מאפשרת לסיים גלגולים מנוגדים במהירות ומבטלת את האפשרות לתיקו בתוצאות, כך ניתן להעביר את האחריות לגלגולים לצד השחקנים שכן סיכויי ההצלחה\כישלון נותרים זהים.

יתרון וחסרון

המנחה עשויה להחליט כי גלגולים מסוימים יהיו ביתרון או בחיסרון, אם הנסיבות מאפשרות או דורשות זאת. אם גלגול מסוים נמצא ביתרון, יש לגלגל 2ק20 (2 קוביות של 20 פאות) ולהשתמש בתוצאת הקובייה הגבוהה מבין השתיים. אם הגלגול בחיסרון, יש לגלגל 2ק20 ולהשתמש בתוצאת הקובייה הנמוכה.

הערת היוצר: המנחה יכולה להעניק תוספים או מחסרים על תוצאת הגלגול, במקום להשתמש במנגנון היתרון\חיסרון, אך עושה רושם כי רוב השחקנים מעדיפים לגלגל 2 קוביות במקום להתעסק במתמטיקה.

תגובות

כאשר הדמויות פוגשות בדב"ש (דמות בלי שחקן) אשר יחסה לחבורה אינו בטוח, המנחה יכולה לגלגל 2ק6 בטבלה הבאה על מנת להחליט מה תגובת הדב"ש.

2 3-5 6-8 9-11 12
עוין לא חברי ניטרלי דברן נכון לעזור

קרב

סדר היוזמה יקבע בתחילתו של כל סיבוב קרב על ידי גלגול ק6. בתוצאה של 1–3 מתחילים האויבים, ובתוצאה של 4–6 מתחילות דמויות השחקן. גלגול היזמה מתבצע בתחילתו של כל סיבוב קרב.

הערת היוצר: הגלגול הקבוצתי של היזמה שומר על פשטות ומהירות, מאחד את כל השחקנים לפעילות משותפת ומונע התעסקות בניהול תורים. הגלגול המחודש בתחילתו של כל סיבוב קרב הופך את הקרבות למסוכנים יותר, שכן יכול להיווצר מצב שבו צד אחד יפעל פעמים רצוף.

הדמויות, בתורן, יכולות לנוע (על פי המרחק המוגדר להן) ולבצע פעולת קרב אחת. פעולת קרב היא הטלת קסם, תנועה נוספת, תקיפת יריב, ביצוע פעלול או כל פעולה אחרת המוגדרת ככזו על ידי המנחה.

התקפת פנים אל פנים יכולה להגיע אל אויב הצמוד לדמות, אך התקפת טווח לא יכולה להתבצע בידי דמות אשר מעורבת בקרב פנים אל פנים. על מנת לבצע התקפה יש לגלגל 1ק20 ולהוסיף לתוצאת הקובייה את תוסף הכוח אם מדובר בהתקפת פנים אל פנים, או את תוסף החוכמה אם מדובר בהתקפה בטווח. אם תוצאת הגלגול גדולה מדירוג השריון של היריב – ההתקפה הצליחה. אם לא, היא נכשלה.

לחילופין, ניתן להעביר את האחריות לגלגול לצד המגן, על ידי גלגול 1ק20 והוספת תוסף השריון לתוצאת הגלגול, בתקווה לעבור את דירוג התכונה הרלוונטית של התוקף. אם המגן מצליח – ההתקפה נכשלה. אם נכשל – ההתקפה צלחה.

הערת היוצר: במילים אחרות, התקפות מחושבות בדיוק כמו גלגולים מנוגדים, בשינוי המינוח "שריון" שבא במקום "תכונה".

לאחר פגיעה מוצלחת, על התוקף לגלגל את קוביית הנזק של הנשק שלו על מנת לקבוע כמה נקודות פגיעה (נק"פ) המטרה תספוג. במקרים מסוימים ניתן להוסיף קוביית תוסף נזק, אם נעשה שימוש בסוג נשק נכון נגד סוג היריב (לדוגמה – כלי נשק קהים נגד שלדים).

דמות מאבדת את הכרתה כאשר דירוג הנק"פ שלה מגיע ל-0. אם הדירוג יורד ל־1- או פחות, היא מתה. שחקנים יכולים לגלגל דמות חדשה בדרגה 1 אם דמותם הישנה מתה, ועליהם לחבור לקבוצה במהירות האפשרית.

פעלולי קרב

פעלולי קרב הם קבוצה של פעולות הכוללות הימום, דחיפה, פריקה מנשק או מגן, הכשלה וכדומה. על מנת לקבוע האם דמות הצליחה בפעלול קרב, יש צורך בגלגול מנוגד. הפעולות הללו לא יגרמו לנזק באופן ישיר, אך עשויות לגרום נזק באופן עקיף (לדוגמה – אם אויב נדחף מראש צוק). המנחה היא הפוסקת האם ניתן להשתמש בפעולות שכאלה במצב נתון.

יתרון בקרב

לדמות יש יתרון על האויבים בקרב אם היא תוקפת אויב בהפתעה, בעודה עומדת על קרקע גבוהה, כאשר האויב אינו מאוזן, דעתו מוסחת או כאשר לדמות יש כל יתרון טקטי עליו. למנחה, כמו תמיד, המילה האחרונה.

כאשר לדמות יש יתרון על היריב בסיבוב הקרב, תתקיים אפשרות אחת מן השתיים: 1.) היא תזכה ביתרון בגלגול ההתקפה שלה על היריב, או, 2.) היא תוכל לוותר על היתרון בגלגול ההתקפה ולבצע התקפה ובנוסף גם פעלול קרב על היריב.

פגיעות קריטיות ואבדן איכות

בגלגול התקפה של 20 טבעי (תוצאה של 20 בקוביית 20 פאות) או בגלגול הגנה של 1 טבעי, יאבד שריונו של המתגונן נקודה אחת של איכות, בנוסף לקוביית נזק נוספת אותה סופג המתגונן (על פי סוג הנשק). בגלגול התקפה של 1 טבעי או בגלגול הגנה של 20 טבעי, יאבד נשקו של התוקף נקודה אחת של איכות. כאשר פריט ציוד מגיע ל־0 נקודות איכות, הוא נהרס. עלות התיקון של כל נקודת איכות היא 10% ממחיר הנשק.

הערת היוצר: ההידרדרות במצב הנשק והשריון היא משאב מתדלדל נוסף במהלך זחילות מבוכים ארוכות, לצד נקודות הפגיעה, הלחשים והלפידים.

מורל

לכל המפלצות והדב"ש יש דירוג מורל, הנע בדרך כלל בטווח שבין 5 ל־9. כאשר הם ניצבים בפני סכנה גדולה יותר מאשר ציפו, תבצע המנחה בדיקת מורל על ידי גלגול 2ק6 והשוואת התוצאה אל דירוג המורל של הדב"ש. במידה ותוצאת הגלגול גובהה מדירוג המורל, תנסה הדב"ש לברוח, לסגת או להציע משא ומתן. בדיקות מורל יכולות להתקיים כאשר תובס כמחצית מקבוצת האויב, כאשר יובס מנהיג הקבוצה, כאשר אויב בודד יאבד כמחצית מהנק"פ שלו או לאחר כל אירוע אחר על פי שיקול דעתה של המנחה.

עוזרים ומשרתים יבצעו בדיקת מורל כאשר אינם מקבלים שכר, המעסיק שלהם מת, או כאשר הם ניצבים בפני סכנה יוצאת מן הכלל. דירוג המורל של עוזרים ומשרתים יכול להשתפר על ידי העלאת השכר שלהם ושיפור התנאים שלהם.

ריפוי

לאחר ארוחה ומנוחת לילה רציפה, תחזיר לעצמה דמות השחקן מספר נקודות פגיעה אבודות השווה לגלגול ק8 + תוסף הכושר שלה. מנוחה במקלט בטוח מחזירה את כל הנק"פ שאבד.

הערת היוצר: התוסף לתכונת הכושר לא משפיע על מקסימום הנק"פ כפי שנהוג ברוב משחקי ה־OSR, אך הוא מועיל ביותר כאשר מדובר בריפוי.

מפלצות

מפלצות שמקורן באוגדנים של מבוכים ודרקונים או של משחקי OSR יכולות לעבוד כפי שהן עם החוקים של הרפתקנים חסרי כבוד ללא צורך בהמרה משמעותית. להלן מספר קווים מנחים להמרת נתוני מפלצות ממשחקים אחרים.

דוגמה: מפלצת טיפוסית בעלת 4 קוביות פגיעה תהיה עם תוסף תכונה של 4+ ודירוג תכונה של 14 בכל התכונות שלה כברירת מחדל, אלא אם המנחה תחליט אחרת.

הערת היוצר: בגלל קנה המידה האחיד מ־1 ועד ל־10 של הרפתקנים חסרי כבוד, מפלצות ודב"ש מוסיפות את קוביות הפגיעה או הדרגה שלהן לכל התקפה או גלגול הצלה שהן מבצעות. מובן מאליו שהמנחה צריכה לעשות התאמות כשעיקרון זה מביא לתוצאות שאינן נראות הגיוניות.

התקדמות

דמות שחקן עולה דרגה אחת בכל פעם שהיא צוברת 1000 נקודות ניסיון (נק"ן). באופן כללי, הדמויות יקבלו 50 נק"ן כאשר יצליחו באתגר בעל סיכון נמוך, 100 נק"ן כאשר יצליחו באתגר בעל סיכון בינוני, ו־200 נק"ן כאשר יצליחו באתגר בעל סיכון גבוה. על המנחה ליידע את השחקנים מהו ערך הנק"ן של כל אתגר ואתגר שמוצב מולם במידה ויתבקש ממנה.

הערת היוצר: זהו האופן שהתקדמות עובדת במשחק מפני שזה פשוט וקל להבנה. לחלופין תוכלי כמובן להשתמש בהתקדמות לפי ציוני דרך, התקדמות בסיום מפגש או במערכת של מטבעות תמורת נק"ן. כל אלו יעבדו מצוין עם הרפתקנים חסרי כבוד. אם תבחרי להשתמש במערכת של מטבעות תמורת נק"ן, שימי לב שמטבע זהב אחד שווה ל־100 מטבעות נחושת, ומטבע כסף שווה ל־10 מטבעות נחושת.

כאשר דמות שחקן עולה בדרגה, יש לגלגל מספר ק8 השווה לדרגה החדשה כדי לגלות את מקסימום הנק"פ שלה. במידה ותוצאת הגלגול נמוכה מהמקסימום הנוכחי שלה, היא תקבל נקודת פגיעה נוספת לאותו המקסימום. בנוסף, תעלה הדמות את הדירוג והתוסף של 3 תכונות לבחירתה, בנקודה אחת. תכונות לעולם לא יוכלו לעלות מעל לערכים של 20\10+.

הערת היוצר: במידה ותרצי בכך, ניתן להעלות את ערך התכונות באופן רנדומלי. הגישה המועדפת עליי היא לגלגל ק20 לכל תכונה, בכל סדר שהוא, כאשר הדירוג של תכונה יעלה בנקודה אחת במידה ותוצאת הגלגול תהיה נמוכה מהדירוג הנוכחי של התכונה. יש להמשיך בתהליך זה מתכונה אחת לאחרת, תוך כדי דילוג על תכונות שהגיעו לערך המקסימלי המותר, עד שקודמו 3 מהתכונות של הדמות. בגישה זו, לכישרונות טבעיים תהיה נטייה להתקדם מהר יותר מאשר לחולשות, וכך הדמויות יתקדמו באופן ייחודי ומגוון.

קסם

כל רשימת לחשים מכל משחק OSR תתאים באופן מושלם למערכת הקסם של השיטה, בתנאי שדרגות הלחשים מגיעות עד הדרגה התשיעית. ניתן למצוא רשימות חופשיות לשימוש ברחבי המרשתת.

דמות שחקן בהרפתקנים חסרי כבוד מסוגלת להטיל לחשים אשר דרגתם שווה או קטנה מדרגתה שלה. כלומר, דמות בדרגה 3 יכולה להטיל לחשים מדרגה 0 עד דרגה 3 כולל. הלחשים מוטלים ממגילות המוחזקות בשתי הידיים, אשר מוקראות בקול רם. ניתן להשתמש בכל מגילה פעם אחת ביום, והיא כוללת לחש אחד בלבד ותופסת מקום אחסון של תא אחד, כך שאם שחקן רוצה להיות מסוגל להטיל מגוון לחשים, עליו למלא את מרבית תרמילו במגילות קסם.

הערת היוצר: העובדה שדרגת הלחשים ודרגת הדמויות לא קשורות אחת בשנייה הייתה לי מוזרה בכל מהדורות מבוכים ודרקונים ובמשחקי ה־OSR. ובכן, עכשיו הן קשורות. בנוסף, הפכתי את המהות הלא־מוחשית של "תאי לחשים" למשהו מוחשי, ועכשיו הדמות יכולה להטיל את כל הלחשים שהיא מסוגלת לסחוב. כדי להגדיל את מספר הלחשים שברשותה של הדמות – יש לשפר את דירוג הכושר שלה.

הדמויות אינן יכולות להעתיק, לשכפל או ליצור מגילות קסם. על מנת להשיג מגילות חדשות, עליהן למצוא אותן במבוכים או לבזוז ספריות של קוסמים ומכשפים. ככל שדרגת הקסם גבוהה יותר, כך המגילה נדירה וערכה גבוה יותר. דמויות שיסתובבו עם מאגר לחשים בדרגה גבוהה ישימו עצמן על הכוונת של שודדים וקוסמים אשר ינסו "להציל" את המגילות מידיהן.

כאשר לחש מורה על גלגול הצלה, על הדמות המטילה את הלחש לגלגל גלגול מנוגד לדירוג התכונה הרלוונטית של האויב, תוך הוספת תוסף התבונה שלה. לרוב – זריזות כנגד התקפות טווח, כושר כנגד שאיבת חיים, תבונה כנגד התקפות מנטליות או חוכמה כנגד אשליות.

דוגמה: איסבלה דה ברגנסה מטילה את הלחש בלבול על בובלין הגובלין. כדי לגלות אם הלחש השפיע על בובלין, איסבלה צריכה לגלגל ק20, להוסיף את תוסף התבונה שלה (3+) ולנסות להשיג תוצאה גבוהה מדירוג התבונה של בובלין (11). איסבלה מגלגלת 13, ובובלין מבולבל!.

הערת היוצר: שימו לב שאת המגילות ניתן לשנות לרונות אבן, לוחות חמר, שיקויים, ספרים או כל צורה מוחשית אחרת המתאימה למערכה. אם ברצונך במערכת פנטזיה עם רמת קסם נמוכה, ניתן להשתמש במגילות ושיקויים חד פעמיים. מערכת הקסם האקראית שיצרתי במשחק האחר שלי, עכברושי המבוך, יכולה לשמש כמחולל רעיונות לקסמים חדשים.

100 לחשים ללא דרגה

אם ברצונך להשתמש ברשימת לחשים ללא דרגה, המתעצמים ככל שהדמות עולה בדרגה, הרשימה המצורפת היא במיוחד בשבילך. המונח חפץ מתייחס לכל חפץ אשר ניתן להרימו ביד אחת, ואילו עצם הוא כל דבר עד גודל אדם בוגר. משך הפעולה של כל הלחשים, למעט אם כתוב אחרת, יעמוד על 10 דקות כפול דרגתו של המטיל, וטווח הפעולה שלהם הוא עד 12 מטרים. אם הלחש מופנה כנגד יריב כלשהו, הוא רשאי לגלגל הצלה (כמתואר בסעיף הקודם), כאשר הצלחה בגלגול פירושה צמצום השפעת הלחש או ביטולו לגמרי.

  1. אביר חילזון: אביר הרכוב על חילזון ענק יופיע כ־10 דקות לאחר הטלת הלחש. הוא יענה על מרבית השאלות הקשורות לאבירות ומשימות קדושות, ויסייע לך אם יחשוב שאתה ראוי.
  2. אוויר נוזלי: ניתן לשחות דרך האוויר שסביבך.
  3. אחוזה: בית איתן ומרוהט מופיע למשך 12 שעות כפול דרגתך. אתה יכול להתיר או לאסור כניסה אליו כראות עיניך.
  4. איש ציפור: זרועותיך הופכות לזוג כנפי ציפור גדולות.
  5. אשליה שמיעתית: יצירת קולות הנשמעים מכיוון אותו אתה בוחר.
  6. אשליה ראייתית: אשליה דוממת ושקטה בגודל של עד חדר שינה מופיעה.
  7. בבואת ראי: אשליות משוכפלות של דמותך במספר השווה לדרגתך מופיעות וניתנות לשליטתך.
  8. בולם קסמים: היעילות של כל ההשפעות הקסומות בסביבתך קטנה בחצי.
  9. בועת דיבור: יצור כלשהו חייב לחזור בבהירות ובקול על כל דבר עליו אתה חושב. בשאר הזמן הוא אילם.
  10. בור: בור ברוחב 3 מטר ובעומק 2 מטר כפול דרגתך יפער בקרקע.
  11. בחינת עומק: המנחה תענה על מספר שאלות כן\לא השווה לדרגתך בנוגע לעצם בו אתה נוגע.
  12. ביטול קסם: אתה יכול לבטל הטלת קסם המוטל לפניך, או לבטל השפעה מתמשכת של קסם באמצעות גלגול מנוגד של תבונה כנגד תבונתו של המטיל. תוכל לעשות זאת כתגובה להטלת הלחש.
  13. בלבול: יצורים שאתה בוחר, במספר השווה לדרגתך, אינם מסוגלים ליצור זיכרונות לטווח קצר למשך הלחש.
  14. גודל בראשיתי: עצם כלשהו יגדל לגודל של פיל. אם מדובר ביצור – הוא יהיה מאד עצבני.
  15. גילוי קסם: אם נמצאות באזורך השפעות קסומות, תוכל לשמוע את שירתן. עוצמת השירה וההרמוניה תקל עליך בזיהוי עוצמת הקסם וסוגו.
  16. גניבה מידית: חפצים במספר שווה לדרגתך, הנמצאים בשדה הראייה שלך מופיעים בידיך באופן מידי.
  17. דבק: עצם כלשהו יתכסה בעיסה דביקה ביותר.
  18. דחייה: מספר יצורים השווה לדרגתך + 1 נדחים האחד מן השני באורח מגנטי, אם הם מתקרבים אחד לשני לטווח קטן מ־3 מטרים.
  19. דחיפה: עצם יידחף רחוק ממך בעוצמה של מספר אנשים השווה לדרגתך למשך סיבוב שלם.
  20. האטה: הזמן בבועה של 12 מטרים חולף בקצב של 10% מהזמן מחוצה לה.
  21. האנשת חיה: בנגיעה, תקבל חיה כלשהי תבונה אנושית או מראה אנושי למספר ימים השווה לדרגתך.
  22. האצה: הזמן בבועה של 12 מטרים חולף פי 10 מהר יותר מאשר מחוצה לה.
  23. הבנת שפות: אתה מדבר ומבין את כל השפות בצורה שוטפת.
  24. הגברת כבידה: כוח הכבידה באזור משולש.
  25. הזחה: מיקומו של עצם יראה במרחק של דרגתך כפול 3 מטרים ממקומו האמתי.
  26. החייאת מתים: מספר שלדים השווה לדרגתך יתרוממו מן העפר על מנת לשרתך. הם טיפשים ויצייתו לפקודות פשוטות.
  27. החלפת גוף: אתה מחליף גוף עם יצור בו אתה נוגע. אם אחד מכם ימות, ימות גם השני.
  28. היפנוט: אתה מהפנט יצור והוא יענה בכנות על מספר שאלות כן\לא השווה לדרגתך.
  29. הליכת מראות: כל מראה הופכת לפתח אל כל מראה אחרת שבה הסתכלת היום.
  30. הנפשת עצם: עצם כלשהו יציית לפקודותיך. הוא יוכל להתקדם 5 מטרים בסיבוב.
  31. הנפשת צמח: צמחים ועצים קרובים יצייתו לך ויקבלו את היכולת להתקדם עד 2 מטרים בסיבוב.
  32. העלאה באוב: רוח של גוף מת תזומן ותענה למספר שאלות השווה לדרגתך.
  33. הפיכה לדומם: אתה הופך לעצם דומם שגודלו עשוי לנוע בין פסנתר כנף לתפוח.
  34. הקטנה: אתה וכל יצור שאתה נוגע בו במספר השווה לדרגתך קטנים לגודל של עכבר.
  35. הקסמה: יצורים במספר השווה לדרגתך יתייחסו אליך כאל חבר.
  36. הרדמה: מספר יצורים השווה לדרגתך יירדמו באופן מידי.
  37. התחפשות: תוכל לשנות את מראם של מספר יצורים השווה לדרגתך, כל עוד הם נשארים דמויי אדם. כל ניסיון ללבוש את דמותן של דמויות אחרות יראה מוזר.
  38. התמתחות: גופך יכול להימתח למרחק של 3 מטרים כפול דרגתך.
  39. זימון עפר: בכל שנייה (6 פעמים בסיבוב קרב), אתה יכול לזמן מטר מעוקב של עפר. ניתן להציב את קוביית העפר על האדמה או על קובייה אחרת.
  40. זימון פסל: פסל אבן בגודל 4 מיטות אפִּריון יעלה מתוך האדמה.
  41. זינוק: אתה יכול לקפוץ באוויר לגובה של 3 מטרים כפול דרגתך.
  42. חזיון עצמי: אשליה מרשימה שלך מופיעה ומצייתת לפקודותיך. היא יכולה להיות גדולה כארמון, ויש לה יכולת תנועה וצליל.
  43. חיפזון: מהירות התנועה שלך משולשת.
  44. חמדנות: יצורים במספר השווה לדרגתך מפתחים לפתע צורך עז להיות הבעלים של חפץ מסוים לבחירתך שנמצא בשדה הראייה שלך.
  45. חרשות: כל היצורים בטווח מתחרשים.
  46. טיפוס עכבישי: אתה יכול להיאחז בכל שטח ולטפס כמו עכביש.
  47. טירוף: יצורים במספר השווה לדרגתך מתפרצים בהתקף טירוף ואלימות בלתי נשלטת.
  48. טלפתיה: יצורים במספר השווה לדרגתך + 1 יכולים לשמוע האחד את מחשבותיו של השני, לא משנה כמה רחוקים הם.
  49. טלקינזיס: אתה יכול להזיז מספר חפצים השווה לדרגתך.
  50. ירי קורים: אתה מסוגל לירות קורים מפרקי ידיך.
  51. כוח משיכה: עצם ימשך לכיוונך בעוצמה של מספר אנשים השווה לדרגתך למשך סיבוב שלם.
  52. כיפוף גורל: גלגל ק20 במספר השווה לדרגתך ורשום את התוצאות. כאשר אתה נדרש לגלגל ק20 בעבור הטלת לחש, יש להשתמש בתוצאה מתוך רשימת התוצאות ולמחקה משם, זאת עד שהרשימה תיגמר.
  53. כיפת לילה: כיפת חשיכה בקוטר 12 מטרים כפול דרגתך, המציגה את שמי הלילה, מופיעה.
  54. כלא בין ממדי: עצם כלשהו נכלא בזמן ובחלל בתוך קליפה בלתי חדירה.
  55. כרכרת רפאים: כרכרת רפאים תופיע לכל משך הלחש. היא מסוגלת לנוע מעל כל סוג של שטח, כולל מעל מים.
  56. מבט אמת: אתה מסוגל להבחין באשליות.
  57. מגנט קסם: עצם מסוים הופך למטרה של כל קסם שמוטל באזור.
  58. מגע מקפיא: שכבת קרח עבה מתפשטת ממקום בו אתה נוגע למרחק של עד 3 מטרים כפול דרגתך.
  59. מיון: ערמת חפצים דוממים ימיינו עצם על פי קטגוריות אותן קבעת מראש. הקטגוריות עצמן חייבות להיות מוגדרות.
  60. מעיין: מעיין של מי ים בוקע.
  61. משיכה: עצמים במספר השווה לדרגתך + 1, נמשכים אחד לשני אם הם קרובים יותר מ־3 מטרים.
  62. נחיל: אתה הופך לנחיל של עורבים, עכברושים או דגי פירניה. רק נזק המשפיע על אזור יכול לפגוע בך.
  63. נשף המסיכות: המראה והקול של מספר דמויות השווה לדרגתך משתנים והופכים להיות זהים לשל דמות בה הן נוגעות.
  64. סבך: סבך של עצים ושיחים ברוחב של דרגתך כפול 12 מטרים צומח בפתאומיות.
  65. סימן קוסמים: אתה מסוגל לירות מטחי צבע מאצבעותיך. הצבע נראה רק לעיניך, ותוכל להבחין בו מכל מרחק ודרך כל עצם.
  66. עין קסומה: אתה רואה דרך עין קסומה המרחפת סביב על פי פקודותיך.
  67. עיניים זרות: אתה מסוגל להתבונן דרך עיניו של יצור בו נגעת מוקדם יותר באותו היום.
  68. ענן ערפל: מאפשר לך לפזר מסביבך ערפל סמיך.
  69. ערבוביה: יצורים במספר השווה לדרגתך מחליפים מקום באופן מידי. מקום הימצאם החדש יקבע באופן אקראי.
  70. פוביה: מספר יצורים השווה לדרגתך יחושו בעתה מחפץ לבחירתך.
  71. פיסול בחומר: חומר דומם מתנהג בידיך כמו חֵמר.
  72. פירוק: כל אחד מחלקי גופך יכול להתפרק מהגוף ולהתחבר אליו בחזרה ללא כל כאב או נזק. תוכל להמשיך לשלוט בהם.
  73. פציפיזם: מספר יצורים השווה לדרגתך יביעו סלידה מאלימות.
  74. פקודה: יצור יציית לכל פקודה המורכבת משלוש מילים אשר לא תזיק לו.
  75. פריצה: מספר מנעולים פשוטים או קסומים בסביבה הקרובה השווה לדרגתך נפתחים.
  76. צורת ג'לי: גופך הופך לג'לי חי.
  77. צורת חיה: אתה וכל מטלטליך, לובשים צורת חיה רגילה.
  78. צורת עשן: גופך הופך לעשן חי.
  79. צעיף: יצורים במספר השווה לדרגתך הופכים בלתי נראים, עד אשר הם זזים.
  80. קו הגנה: מעגל של 12 מטרים מופיע על האדמה. בחר מה לא יכול לחצות אותו: אל מתים, יצורים חיים, קליעים או מתכת.
  81. קיר יסודני: קיר ישר של קרח או אש באורך השווה לדרגתך כפול 12 מטרים ולגובה של 3 מטרים, עולה מהקרקע.
  82. קפיצת זמן: עצם נעלם וקופץ מספר דקות השווה לדרגתך כפול 10 אל העתיד. כאשר יופיע מחדש, הוא יופיע במקום הפנוי הסמוך ביותר למקום בו היה לפני שקפץ.
  83. קריאת מחשבות: אתה מסוגל לקרוא את מחשבותיהם הברורות של יצורים קרובים.
  84. קשר בלתי נראה: בחר שני חפצים במרחק של עד 3 מטרים זה מזה. לא ניתן להרחיק אותם יותר מ־3 מטרים אחד מהשני.
  85. קתרין: אישה לבושה בשמלה כחולה תופיע ותציית לבקשות מנומסות ובטוחות.
  86. ראיית רנטגן: אתה מקבל ראיית רנטגן.
  87. רחרוח: אתה מסוגל להריח את הריח הקלוש ביותר.
  88. ריבוי ידיים: אתה מקבל ידיים נוספות במספר השווה לדרגתך.
  89. ריחוף: חפץ מרחף, ללא חיכוך, בגובה של כחצי מטר מעל הרצפה. מספר יצורים דמויי אדם כדרגתך יכולים לעמוד עליו.
  90. רעידת אדמה: האדמה מתחילה לרעוד בפראות. מבנים עשויים להיפגע או להתמוטט.
  91. שיגעון הגולות: הכיסים שלך מתמלאים בגולות, וימשיכו להתמלא מחדש בכל סיבוב.
  92. שינוי כבידה: מאפשר לך לשנות את כוח הכבידה (משפיע עליך בלבד) לאיזה כיוון שתרצה, עד לפעם אחת בתור.
  93. שכפול קסם: הטל לחש זה כתגובה להטלת לחש אחר על מנת לשכפלו. תוכל להטיל את הלחש המשוכפל בכל זמן שתבחר, עד לרגע בו תפוג השפעת הלחש הראשוני.
  94. שליטה במזג האוויר: ניתנת לך האפשרות לשנות את מזג האוויר, אך ללא שליטה מעבר לכך.
  95. שמיעת לחישות: אתה יכול לשמוע צלילים חלשים בבהירות.
  96. שנאה: יצורים במספר השווה לדרגתך מפתחים לפתע שנאה יוקדת כלפי יצור אחר או קבוצה של יצורים ומקבלים את הרצון להשמיד אותו\אותם.
  97. שער: פתח אל ממד אקראי מופיע מולך.
  98. תאורה: כדור אור מרחף נע בהתאם להוראותיך.
  99. תעתוק: עצם יעלם ויופיע מחדש במקום פנוי ונראה לעין אשר נמצא במרחק השווה לדרגתך כפול 12 מטרים.
  100. תצוגה: אתה שולט בכל מה שיצור רואה.

מחירי פריטים

המחירים נקובים בפיסות נחושת. התשלום עבור ספינות, נדל"ן וכדומה, מתקבל לרוב באמצעות חילופי סחורות, טובות הנאה או שבועות, ולא במטבעות.

שריון

פריט מחיר
מגן
(דירוג+1, תא אחסון 1, איכות 1)
40
קסדה
(דירוג+1, תא אחסון 1, איכות 1)
40
שריון עור
(דירוג 12, 2 תאי אחסון, איכות 3)
60
שריון קשקשים
(דירוג 13, 2 תאי אחסון, איכות 4)
500
שריון שרשראות
(דירוג 14, 3 תאי אחסון, איכות 5)
1200
שריון לוחות
(דירוג 15, 4 תאי אחסון, איכות 6)
4000
חליפת שריון
(דירוג 16, 5 תאי אחסון, איכות 7)
8000

כלי נשק

פריט מחיר
פגיון, אלה, מגל, מוט עץ וכו'
(ק6 נזק, תא אחסון 1, יד אחת, איכות 3)
5
חנית, חרב, אלת ברזל, גרזן, מורג וכו'
(ק8 נזק, 2 תאי אחסון, יד אחת, איכות 3)
10
גרזן מוט, פטיש קרב, חרב דו־ידנית, גרזן קרב וכו'
(ק10 נזק, 3 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3)
20
קלע (ק4 נזק, תא אחסון 1, יד אחת, איכות 3) 5
קשת (ק6 נזק, 2 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3) 15
רובה קשת (ק8 נזק, 3 תאי אחסון, שתי ידיים, איכות 3) 60
חצים (20) 5
אשפת חצים (קיבולת 20) 10

ביגוד

פריט מחיר
עני 10
רגיל 50
אצילי 3000
עשוי פרוות 5000
חורפי 100

אמצעיי תאורה

פריט מחיר
לפיד, שעה אחת 1
מנורת שמן, 4 שעות 5
נר, 4 שעות 1
עששית 30
קופסת הצתה 10

כלים וציוד

פריט מחיר
אוהל (3 אנשים) 100
אוהל אישי 50
אזיקים 10
אזמל 5
את חפירה 10
בקבוק\בקבוקון 1
בושם 50
גולות זכוכית (שק) 5
גיר, 10 יחידות 1
גלגלת 30
גריז שחור 1
דבק (בקבוקון) 1
דוקרני רצפה (שק) 10
דלי 5
זפת (כד) 10
חבל, 15 מטרים 10
חכה וסליל חוט 10
חפיסת קלפים (עם אס נוסף) 5
טלסקופ קטן 1000
יתד עץ 1
יתד מתכת 5
כלי נגינה 200
כלי פריצה 100
לום ברזל 10
מגפי טיפוס 5
מוט עץ, 3 מטרים 5
מים קדושים 25
מכוש 10
מכנסיים עמידים למים 10
מלכודת דובים 20
מלקחיים 10
מנעול ומפתח 20
מסור 10
מסמרים (12) 5
מפוח 10
מקדחה 10
מראה (קטנה, מכסף) 200
משרוקית 5
נאד מים 5
נוצת כתיבה ודיו 1
סבון 1
סולם, 3 מטרים 10
סט קוביות מזויפות 5
סיר ומחבת 10
סליל חוט, 90 מטרים 5
ספוג גדול 5
ספר (קריאה) 600
ספר (ריק) 300
עדשה 100
פטיש 10
פעמון קטן 20
צבעי פנים\איפור 10
קטורת (חבילה) 10
קרן 10
קרס טיפוס 10
רשת 10
שופין מתכת 5
שעון חול 300
שק 1
שק אוויר (לצלילה) 5
שק עמיד למים 5
שק שינה 10
שרשרת, 3 מטרים 10
תכשיט מזויף 50

אוכל

פריט מחיר
ביצים, 24 1
בצלים, שק אחד 8
בקבוק יין\שיכר 1
גבינה, 45 גרם 2
דג בקלה (שלם) 20
דגן, 30 קילו 4
כיכר לחם 1
מלח, שק אחד 3
מנות מזון (יום אחד) 5
מספוא (יום אחד) 2
סוכר, חצי קילו 12
סיידר (15 ליטר) 1
עשבי תיבול, מקבץ אחד 1
פירות, 45 גרם 1
קמח, 2 קילו 1
רצועת נקניק 10
שום, מקבץ אחד 1
שומן טיגון, 2 קילו 1
תבלינים, חצי קילו 100

חיות

פריט מחיר
חזיר 30
חמור, סוס מסע 300
כבשה 15
כלב ציד 50
כלב, קטן אבל אכזרי 20
סוס מלחמה 10,000
סוס רכיבה 1000
עז 10
עיט 1000
פרה 100
שור 300
תרנגולת 1

מגורים

פריט מחיר
מיטה, לילה 1
חדר פרטי, לילה 2
ארוחה 2
אמבטיה חמה 2
אורווה ומספוא 2

ספינות וסירות

פריט מחיר
ספינה, איכות גבוהה 720\טון
ספינה, איכות טובה 480\טון
ספינה, משומשת 240\טון
ספינה, איכות נמוכה 120\טון
רפסודה 50
סירת דיג 500
ספינה קטנה, חד תרנית 5000
ספינת שיט 25,000
ספינת סחר\קרב 125,000

אמצעי תחבורה

פריט מחיר
כרכרה 320
עגלה 50
קרון משא 120

עוזרים ומשרתים

המחיר הנקוב הוא עבור יום שירות, לא כולל מזון, אספקה, מחסה וכד'

פריט מחיר
עובד\סבל 1
פקיד\רשם 2
קשת 3
פועל בניין\אבן 4
חייל רגלי\לוחם 6
נפח, יצרן נשק 8
חייל רכוב\פרש 12
בנאי אומן 15
ספר־מנתח 25
אביר 25

בתים ובניינים

פריט מחיר
בקתת קש 120
דירה פשוטה 1200
בית מלאכה 2400
בית מסחר 7200
בית צמוד קרקע עם חצר 21,600
לשכת גילדה 32,600
מגדל אבן 48,000
מקדש 75,000
מצודה 100,000
קתדרלה 500,000
ארמון מלכותי\קיסרי 2,500,000

תודות

Knave מאת בן מילטון, עליו מבוסס הרפתקנים חסרי כבוד, מופץ ברישיון ייחוס – שיתוף זהה בין לאומי 4.0. https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 (לתמיכה כפטרון - https://www.patreon.com/questingbeast).

צוות התרגום של המהדורה העברית - איתי חורב, אלעד הן, ארי סטון, עודד דויטש ורועי אברמוט.

אתר מקורי ומחולל הרפתקנים חסרי כבוד ע"י הריסון סוויפט. הומר לעברית על ידי ערן בן-סער מולוט.

מחולל הרפתקנים